Ferrero bij Delhaize

de uitdaging van onze klant

Om de aanwezigheid van hun producten in de kassazone bij Delhaize te versterken, heeft Ferrero in samenwerking met de keten een nieuw planogram ontwikkeld voor alle kassameubels. Alleen door het inzetten van een dedicated field team kan Ferrero op korte termijn de correcte toepassing van dit planogram garanderen in alle winkelpunten.

de oplossing van onze mensen

Op basis van regio en classificatie hebben we een efficiënte planning gemaakt. Om zo alle Delhaize supermarkten binnen een termijn van 2 weken te bezoeken.

De winkels werden via de centrale op de hoogte gesteld van hun ombouwdatum en kregen enkele dagen voorafgaand aan ons bezoek nog een telefonische herinnering van het hamilton bright accountteam. Zo zorgden we voor een efficiënte werking op de dag van het bezoek, met zo weinig mogelijk hinder voor de winkel en consument.

Door al voor opening van de winkel te starten, konden we er ook voor zorgen dat de laatste ombouwen telkens om 15.00 uur afgerond waren. Op die manier waren alle kassa’s opnieuw beschikbaar tijdens de piekperiodes.

In 2 weken tijd werden nieuwe referenties geïntroduceerd en bestaande referenties uitgebreid.

resultaten die tellen

In 127 supermarkten werden in 2 weken tijd gemiddeld 8 kassameubels per dag aangepast naar het nieuwe planogram. In elke winkel zorgde dit voor een gemiddelde shelfshare stijging in de kassazone van 15%.

“Ferrero was bijzonder tevreden over het resultaat van deze remodelling. Ze waren met name onder de indruk van de aanpak, aangezien dit één van de eerste projecten in het partnership was. De efficiënte approach was key om succesvol te zijn.”

Kim Leemans – Operations Manager hamilton bright

heb je een vraag over deze case?

Consent
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.