merchandising voor Intersnack

de uitdaging van onze klant

De afgelopen jaren hebben de merken Chio en Pom-bär een sterke groei laten zien in Nederland. Aan ons was het de taak om aan te tonen dat het inzetten van een buitendienstteam in dit soort situaties van enorm toegevoegde waarde is.

de oplossing van onze mensen

Met een team van 9 Merchandisers bezochten we in totaal 864 winkels. Tijdens deze bezoeken verkochten onze Merchandisers twee verschillende displays aan de supermarkten om ze het liefst ook direct te plaatsen. Om de winkel te stimuleren tot directe afname werden de introducties ondersteund door een winactie en gratis colli’s bij afname van het display.

resultaten die tellen

De introductie van de Chio Donut is een van de meest succesvolle ooit voor Chio. Winkels die een display hebben afgenomen, laten een structureel hogere verkoop zien dan winkels die geen display hadden. De volgende ronde is alweer achter de rug en de intentie is uitgesproken om in de toekomst met een vast team op pad te gaan.

“Het was een fijne samenwerking met Intersnack waarbij ook goed werd geluisterd naar de feedback vanuit het veld.”

Lisa Grendel, Winkel Account Manager

heb je een vraag over deze case?

Consent
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.