JDE

#Sales Management
#Sales Campagne

De opdracht

Jacobs Douwe Egberts (JDE) heeft Hamilton Bright Sales Management gevraagd een Sales Campagne neer te zetten waarbij het voornaamste doel  is om nieuwe distributiepunten realiseren voor Ice Coffee binnen Petrol (zelfstandige stations).

Onze aanpak

Onze aanpak

Binnen een sterk veranderd Petrol landschap is het kennen van de markt én het bouwen van een solide data base enorm belangrijk. Gelukkig hebben we veel ervaring in Out of Home (en daarmee ook binnen Petrol) én hebben we door de campagnes die wij in het verleden hebben gedaan een lijst van relevante locaties. Daarnaast is het bij een campagne belangrijk om Sales Representatives te werven & selecteren die passen bij het merk, product & verkoopkanaal, maar ook al wat Sales ervaring hebben omdat je binnen een campagne die een maand duurt geen tijd hebt om de tijd te nemen voor een uitvoerig inwerktraject. In een arbeidsmarkt die sterk aantrekt is dit niet altijd gemakkelijk, maar met de juiste aanpak is het onze afdeling recruitment ook in deze campagne gelukt 2 sterke kandidaten te laten starten.

Het resultaat

Na een goede merk- en producttraining en een basis-salestraining vanuit de opdrachtgever ging ons team aan de slag, en met succes! De gestelde doelstellingen zijn behaald en daarnaast hebben we voor JDE marktkennis verzameld die hen weer helpt in het bepalen van de strategie voor Ice Coffee en de marktbewerking!