KRAFTHEINZ

#Merchandising
#Display plaatsen
#Logistiek

De opdracht

KraftHeinz is voornamelijk bekend van haar ketchup, maar ook Honig, Karavan Cevitam en Wijko zijn bekende merken van Heinz. De Merchandisers van Hamilton Bright Merchandising hebben voor deze opdracht verschillende winkels in het land bezocht om displays te plaatsen.

De doelstelling

De doelstelling

Het doel van deze opdracht was om klanten kennis te laten maken met Wijko satésaus, tijdens barbecuemomenten en de seizoenspieken, om nieuwe gebruikers aan te trekken voor Wijko satésaus.

Onze aanpak

De materialen voor deze actie worden vanuit de logistieke partner van KraftHeinz verstuurd naar verschillende depotboxen in het land. Hamilton Bright Merchandising heeft een landelijke spreiding, waardoor elke merchandiser in zijn regio verschillende supermarkten bezoekt om de opdracht uit te voeren.

Deze opdracht resulteerde in een compleet pakket voor Heinz en Hamilton Bright Merchandising. Vanuit het logistieke centrum in Sneek wordt de verzending naar de depotboxen georganiseerd. Onze merchandisers bouwen vervolgens de actie landelijk op.  Tot slot worden de materialen nadat de activatieperiode afgelopen is afgebouwd, en vanuit de depotboxen retour gestuurd naar het logistiek centrum van Hamilton Bright. Hier worden ze opgeslagen, compleet gemaakt om vervolgens bij een volgende ronde weer ingezet. De displays die bij deze opdracht gebruikt zijn, zijn zogenaamde flexdisplays en kunnen voor meerdere activaties ingezet worden. De display wordt voor elke actie aangekleed met nieuwe promotiematerialen, zodat elke actie uniek is.

Het resultaat

Door het plaatsen van de displays werden klanten geattendeerd op de saus. Daarnaast werd het kopen van de saus aantrekkelijk gemaakt door een winactie. Bij aankoop van Wijko satésaus maakte de klant kans op een gereedschapskist barbecue.