ondersteuning op de winkelvloer voor SumUp

de uitdaging van onze klant

Met een hoofdkantoor in Berlijn kan het een uitdaging zijn om je producten op tijd én op de meest ideale manier te positioneren bij verschillende retailformules in de Benelux. Het liefst volgens de gemaakte afspraken. Om die reden schakelde SumUp onze Service Merchandisers in.

Daarnaast was er behoefte aan kennis van de markt en relaties in de gehele Benelux.

 

de opdracht

  • naamsbekendheid van het merk vergroten
  • kennis van de producten (mobiele pinapparaten) overbrengen op het winkelpersoneel
  • promotiematerialen, zoals wobblers, flyers en kartonnen en digitale displays plaatsen op de winkelvloer
  • logistieke ondersteuning rondom de uitrol van POS-materialen

de oplossing van onze mensen

Op de customer experience te optimaliseren, bezoeken onze Service Merchandisers wekelijks dezelfde winkelpunten. Tijdens deze bezoeken voeren zij de volgende werkzaamheden uit:

  • schappen indelen volgens optimaal planogram
  • het maken van de juiste (elektronische) prijskaarten
  • producten bestellen en voorraadbeheer
  • producten spiegelen
  • het strategisch positioneren van promoties en/of 2nd placements
  • een check doen op het schapaandeel

Alles met als doel ervoor te zorgen dat de consument kiest voor de producten van SumUp.

resultaten die tellen

Gemiddeld voeren we 800 winkelbezoeken per maand uit in de Benelux. Dit doen we bij verschillende retailkanalen. Na elk bezoek rapporteren onze Service Merchandisers hun verrichte werkzaamheden en bevindingen. Deze resultaten zijn voor SumUp realtime (via realtime rapportage) inzichtelijk.

Een Project Manager denkt continu mee met de operatie en kijkt samen met SumUp naar verder optimalisatie.

Dit heeft inmiddels geresulteerd in een prachtig totaalconcept. Zo zet SumUp via hamilton bright ook sales promotors in tijdens piekmomenten, hebben ze vaste medewerkers staan in hun shop in shops van MediaMarkt en maken ze gebruik van onze expertise op het gebied van training.

Door in te spelen op verschillende fases binnen de customer journey vergroot je je omzet.

“Hoe mooi is het dat we, door onze diensten met elkaar te combineren, SumUp een totaalconcept kunnen bieden? Dat we telkens weer een passende oplossing proberen te vinden voor zo goed als elke uitdaging die de klant ondervindt. Dat geeft voldoening in de job!”

Drazen Stevanovic, Accountmanager

heb je een vraag over deze case?

Consent
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.