MICROSOFT

#Brand Store Management
#Shop-in-shop

De opdracht

De vraag vanuit Microsoft was: “Hoe zorgen we ervoor dat we meer sales genereren en een premium uitstraling krijgen en behouden in onze winkels?”.

De doelstelling

De doelstelling

  • Sales
  • Premium uitstraling van de Windows Zone
  • Training en motiveren van verkopers

Onze aanpak

Door het inzetten van onze specialismen kunnen wij een passende bijdrage leveren aan het behalen van deze doelstellingen. Op basis van de cijfers hebben we een selectie gemaakt waar we shop-in-shop medewerkers gaan inzetten om Surface, Windows Premium, Office en de algehele uitstraling te kunnen verbeteren. Daarbij hebben we een profielschets gemaakt en zijn we vervolgens gestart met de werving. De combinatie van nieuwe medewerkers en Shop in Shop verkopers uit het huidige team heeft ervoor gezorgd dat zij een vliegende start konden maken en zich konden focussen op de gestelde pijlers.

Het resultaat

Onze aanpak resulteerde in het behalen van betere resultaten in de vestiging waar een shop-in-shop verkoper wordt ingezet en meer premium algehele uitstraling voor Microsoft. Daarnaast zijn de verkopers beter getraind en hebben zij meer kennis van Surface, Windows en Office, waardoor zij meer premium modellen verkopen.