mannelijke horecamanager in roze polo in gesprek met een vrouwelijke junior rayonmanager in groen colbert in een restaurant

multi-vendor aanpak Out of Home kanalen

de uitdaging van onze klant

Fysieke marktbewerking behoort niet voor elk merk tot de mogelijkheid. Je hebt te maken met een beperkt portfolio waardoor er minder relevantie is of je zit met kosten efficiëntie. Bovendien ontvangen verkooppunten gedurende de dag meerdere vertegenwoordigers, iets wat veel tijd in beslag neemt en wat de toegevoegde waarde van een bezoek verkleint.

 

de oplossing van onze mensen

Als oplossing voor deze uitdagingen ontwikkelden wij een multi-vendor aanpak binnen Out of Home: één vertegenwoordiger bezoekt verscheidene outlets in verschillende kanalen voor meerdere merken. Op deze manier bundelen we de krachten, bieden we de ondernemers een breder portfolio en worden de kosten verdeeld over de opdrachtgevers.

resultaten die tellen

  • target: 1.920 bezoeken. Resultaat: 2.240 bezoeken. Score: 117%
  • target: 786 orders. Resultaat: 960. Score: 125%
  • gemiddeld 11 bezoeken per dag, per persoon
  • een POS plaatsingsscore van 79% (8 van de 10)
  • een order hirate van 43% (4 van de 10 outlets deed mee aan de campagne)
  • management, tooling, dashboarding, recruitment en training: we namen het onze klant allemaal uit handen

“Als ik binnenkom namens meerdere merken, word ik heel positief ontvangen. Ik ben immers nog relevanter voor de ondernemer!”

Janine de Groot, Rayon Manager

heb je een vraag over deze case?

Consent
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.