PEARLE

#Brand Activation
#Bedrijfsevenement

De opdracht

Een andere bedrijfsstrategie, moderne bedrijfskleding en een volledig nieuwe aanpak. Genoeg redenen om alle werknemers bij elkaar te roepen om dit moment feestelijk af te trappen en te combineren met een competitie element: een echte winkelwedstrijd met aan het einde opnieuw groots feest.

Maar waar moet je nou beginnen? Wat werkt wel, wat werkt niet? Hoe beweeg je zo’n grote groep mensen naar nieuwe processen? Met deze vraagstukken kwam de klant bij ons, welke we uiteindelijk teruggebracht hebben naar de volgende opdracht: Zorg voor concept & creatie van een Pearle winkelwedstrijd met een duidelijke kick-off en een spectaculair eindfeest met prijsuitreiking, en de daarbij horende communicatie.

De doelstelling

De doelstelling

  • Het verhogen van de trots & spirit onder alle werknemers van Pearle Opticiens
  • Het neerzetten van een spectaculaire kick-off party en eindfeest ten behoeve van de Pearle Winkelwedstrijd

Onze aanpak

Een gezamenlijke brainstormsessie onder begeleiding van Hamilton Bright Brand Activation zorgde voor het vastzetten van de kaders en het opschrijven van de goede ideeën, want die waren er te over.

Met een lange lijst zijn wij na deze brainstorm aan de slag gegaan en hebben we ervoor gezorgd dat de Winkelwedstrijd en de bijbehorende feesten in een huisstijl ontwikkeld werden die bij de klant paste. Vervolgens zorgde de Brand Activation Manager door middel van een solide backplanning en wekelijkse meetings voor complete ontzorging op de planning en uitvoering van het event. De onderdelen ‘spektakel’ en ‘programma’ waren hierbij key.

Tijdens de eerste feestavond heeft Radio Rave de zaal op zijn kop gezet en hebben de werknemers van Pearle samen een geweldig feest beleefd.

Het resultaat

  • Bijna 1000 werknemers fysiek aanwezig tijdens de kick-off party
  • Een grootste kick-off van een spannende winkelwedstrijd
  • Een verhoging van de trots & spirit onder de werknemers van Pearle Opticiens