Unilever Summer Flex

de uitdaging van onze klant

De warme zomermaanden vormen de ideale periode om de verkoop van ijs en softdrinks te boosten. Hiervoor is het belangrijk dat de rayons, koelkasten en vriezers ten alle tijden zijn aangevuld en dat er wekelijks nieuwe bestellingen worden geplaatst. Om dit waar te maken, had Unilever in alle regio’s een extra paar handen nodig om de belangrijkste winkels meerdere keren per week te bezoeken.

de oplossing van onze mensen

In iedere regio hebben we een Merchandiser ingezet die zich drie maanden lang op ijs en softdrinks heeft gefocust. Elke Merchandiser stond in nauw contact met de regioverantwoordelijke van Unilever.

resultaten die tellen

Uit de resultaten bleek dat we in 3 maanden tijd de On-Shelf-Availability met 4,5% hebben kunnen verhogen. De impact van deze verbetering was meteen zichtbaar in de verkoopresultaten. Voor Unilever reden genoeg om het project te verlengen!

“Hamilton bright has a good quality of Merchandisers who are followed and briefed directly by the management teams. But also good management of the planning and availability, very good reporting tools which offer real time data and a general view on the execution of the missions as well as the level of results obtained.”

Luca Palermo – Field Sales Manager Unilever Belgium

heb je een vraag over deze case?

Consent
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.