Een shop-in-shop openen bij 48 Media Markten; dat kán niet ongemerkt voorbij gaan, vond Ziggo.
Hoe zorg je er echter voor dat je niet alleen deze shops opent, maar dat de consument je ook daadwerkelijk weet te vinden? En dat Media Markt klanten zich bovendien bewust worden van het feit dat Ziggo aanwezig is in de winkels, dat de traffic naar de shop-in-shop wordt verhoogd en dat sales wordt versterkt? Met deze vragen kwam Ziggo bij ons en vervolgens gingen wij aan de slag met deze feestelijke opdracht.
Om de doelstellingen te bereiken besloten we dat een meerdere fasen model met een pakkend begin, een plezierig vervolg en een feestelijk eind zou moeten zorgen voor dé customer journey. Met op de achtergrond steeds de mantra: ‘plezier’, want dat is tenslotte één van de belangrijkste kernwaarden van Ziggo.
De shopper experience werd bijzonder én leuker door middel van de fotoactivatie en het winelement van de Zigsacs. Daarbij werden diverse doelgroepen aangesproken, zowel kinderen als ouders.
- Meer dan 17.000 aangesproken shoppers
- Bijna 7.500 gemaakte foto’s
- 35% meer directe salesgesprekken tijdens de welkomstactivatie
- 46% direct sales uit salesgesprekken tijdens welkomstactivatie
- 90% van de aangesproken shoppers beoordeelde de activatie als ‘positief’ tot ‘zeer positief’