ZIGGO - Hamilton Bright

ZIGGO

#Brand Activation
#Event

De opdracht

Een shop-in-shop openen bij 48 Media Markten; dat kán niet ongemerkt voorbij gaan, vond Ziggo.

Hoe zorg je er echter voor dat je niet alleen deze shops opent, maar dat de consument je ook daadwerkelijk weet te vinden? En dat Media Markt klanten zich bovendien bewust worden van het feit dat Ziggo aanwezig is in de winkels, dat de traffic naar de shop-in-shop wordt verhoogd en dat sales wordt versterkt? Met deze vragen kwam Ziggo bij ons en vervolgens gingen wij aan de slag met deze feestelijke opdracht.

De doelstelling

De doelstelling

  1. Verhogen van de traffic naar de Ziggo shop-in-shops
  2. Versterken van de sales in de Ziggo shop-in-shops

Onze aanpak

Om de doelstellingen te bereiken besloten we dat een meerdere fasen model met een pakkend begin, een plezierig vervolg en een feestelijk eind zou moeten zorgen voor dé customer journey. Met op de achtergrond steeds de mantra: ‘plezier’, want dat is tenslotte één van de belangrijkste kernwaarden van Ziggo.

  • Fase 1: Het bij binnenkomst benaderd worden door een Ziggo Eventpromotor met een introductie van Ziggo en uitleg van de lopende actie
  • Fase 2: Plezier hebben tijdens het maken van een foto met een unieke wincode en green screen achtergrond naar keuze
  • Fase 3:  Het winnen van een unieke Ziggo Zigsac door verzilvering van de code in de shop-in-shop
  • Fase 4: Nieuwe abonnee worden van Ziggo in de Ziggo shop-in-shop (optioneel) met als beloning een cadeaucheque voor Media Markt ter waarde van €200,-

De shopper experience werd bijzonder én leuker door middel van de fotoactivatie en het winelement van de Zigsacs. Daarbij werden diverse doelgroepen aangesproken, zowel kinderen als ouders.

Het resultaat

  • Meer dan 17.000 aangesproken shoppers
  • Bijna 7.500 gemaakte foto’s
  • 35% meer directe salesgesprekken tijdens de welkomstactivatie
  • 46% direct sales uit salesgesprekken tijdens welkomstactivatie
  • 90% van de aangesproken shoppers beoordeelde de activatie als ‘positief’ tot ‘zeer positief’

De Tempeljagers boekpresentatie
Events / Online / Boeklancering
MICROSOFT
Brand Store Management / Shop-in-shop
INTERGAMMA
TwinShopSupport / Ombouw / Intergamma
KOBO
Field Management / Field Force / Benelux
ZIGGO
Brand Activation / Event
HP
Field Management / Field Force
PEARLE
Brand Activation / Bedrijfsevenement
OMEN BY HP
Brand Activation / Activatie / Gaming
GOOGLE
Retail Service Partner / Onderhoud / Signaleren
KRAFTHEINZ
Merchandising / Display plaatsen / Logistiek
Route to Summer
Multi-Vendor Rondgang / Sales Management
HAMILTON BRIGHT OPEN AIR
Brand Activation / Personeelsfeest / Festival
Traineeship
Sales Management / Traineeship / Out of home
Ombouw Bouwmaat
Twin Shop Support / Ombouw / DIY
BMN
Twin Shop Support / Restyle / DIY
Albert Heijn
Merchandising / Promotiematerialen plaatsen / Logistiek
BSH Inspiratiehuis
Brand Store Management / Shop in Shop / Inzet personeel
SAMSUNG CE ONLINE TRAINING EVENT
Events / Online / Samsung
Winkelopening supermarkt
Events / Hybride / Winkelopening
JBL
Retail Service Partner / Merchandising / Media Markt
JBL Snow Party
Brand Activation / Lead Generation / Awareness
LEIFHEIT AG
RetailServicePartner / Controle / Blokker
Mondelez
Brand Activation / In-store demonstraties / Sampling