DEEN SUPERMARKTEN WINT SMARTSPOTTER PROMO COMPLIANCE AWARD 2019

NAARDEN – Met een score van een 8,3 op second placement en een 9,0 op schap wint Deen Supermarkten de prestigieuze prijs voor de retailer waar afspraken over promoties het meest worden nagekomen. De titel wordt voor het derde jaar op rij door SmartSpotter uitgereikt.

SmartSpotter meet structureel of tijdens folderpromoties de actiecommunicatie en beschikbaarheid van actieproducten in de winkel volgens afspraak verloopt. Uit deze metingen op basis van mobile crowdsourcing blijkt dat grofweg twee van de vijf promoties niet volgens afspraak op de winkelvloer aanwezig zijn. De compliance cijfers in Nederland zijn ten opzichte van 2018 gedaald van 77% naar 68% op het schap en van 66% naar 53% op second placement. De grootste oorzaak hiervan zijn kwalitatieve factoren als de vulgraad op het schap en de beschikbaarheid op second placement tijdens sleutelmomenten.

Om tot een winnaar te komen voerde SmartSpotter dit jaar metingen uit op ruim 2,3 miljoen punten. Vorig jaar bevond Deen zich nog met een 7,7 op de zesde plaats van promotie-executie ranglijst onder Nederlandse supermarkten. Dirk ging er toen met de winst vandoor. Dit jaar pakt Vomar met een gemiddelde van 8,7 de zilveren plak.

Marcel van de Kerkhof, adjunct directeur category management is heel blij met deze prijs: “Wij zijn zeer verheugd over het winnen van deze award. Het afgelopen jaar hebben wij hier hard aan gewerkt, samen met onze winkeloperatie. Het blijft iedere week, met meer dan 100 acties, een enorme uitdaging om deze optimaal te executeren. Continu streven wij daarbij om de afspraken met onze leveranciers hierin na te komen. Het is dan mooi om te zien aan de hand van de scores dat wij hierin goed slagen. Het winnen van deze award is een groot compliment voor alle afdelingen binnen Deen die hier dagelijks betrokken bij zijn!”

Joost Deen, adjunct directeur Marketing & Formule voegt toe: “Deen laat zien dat de samenwerking tussen hoofdkantoor en medewerkers in de winkels heel goed functioneert. Alleen samen kom je verder.”

SmartSpotter rapporteert op een transparante en actionable manier over in-store executie. Hierdoor kan er direct worden bijgestuurd en worden resultaten bespreekbaar gemaakt. Met als resultaat een betere samenwerking tussen retailer en leverancier, geslaagde winkelervaringen voor de consument én een hogere gezamenlijke omzet. Het doel is dat op 25 november 2024 alle afspraken tussen retailers en leveranciers worden nagekomen met een extra retail omzet van 1 miljard euro als gevolg.

Meer weten? Lees verder op http://promocomplianceaward.nl/?utm_source=press-release&utm_medium=press&utm_campaign=smartspotter-promo-compliance-2019.

 

Noot voor de redactie:

CONTACTPERSOON
Tom Bekers
Marketing & Communicatie SmartSpotter
tom@smartspotter.com