Hamilton bright genomineerd voor shopper marketing award

SNEEK – Met de Welkomstactivatie die Hamilton Bright Brand Activation voor Ziggo heeft uitgevoerd is Hamilton Bright genomineerd voor een Shopper Marketing Award in de categorie Field Marketing.

Vorig jaar heeft Ziggo in alle 49 Media Markt winkels een Shop-in-Shop geopend. Het doel van de activatie was het verhogen van de traffic naar deze Shop-in-Shops, het enthousiasmeren van shoppers en plezier geven aan het merk Ziggo.

Deze doelstellingen zijn behaald door een sterke customer journey te creëren met daarin een plezier- en een winelement. Zo ontving de consument een fysieke foto, gebrand met het Ziggo logo en een wincode. Met deze code maakte de consument kans op dé trend van de zomer van 2016: een zitzak gevuld met lucht, volledig gebrand in de huisstijl van Ziggo.

In totaal zijn er meer dan 17.000 shoppers aangesproken en waren er 35% meer directe salesgesprekken tijdens de welkomst activatie. Daarnaast beoordeelde 90% van de aangesproken shoppers de activatie als ‘positief’ tot ‘zeer positief’.

op 22 juni wordt tijdens het Shopper Marketing Event bekendgemaakt of Hamilton Bright tot winnaar is verkozen.