Merchandising door ervaren shoppers: snel, efficient en slagkrachtig

NAARDEN – Eerder dit jaar is SmartSpotter PRO gelanceerd. Smartspotter, dat ervoor zorgt dat alle afspraken tussen retailers en leveranciers worden nagekomen, heeft hiervoor de krachten gebundeld van de grootste field marketing partij en de meest slagkrachtige crowd. Smartspotter PRO stelt leveranciers en retailers in staat om executie op de winkelvloer direct te corrigeren en om merchandise-activiteiten efficiënter uit te voeren.

De veranderende retailmarkt vraagt meer en meer om een perfecte executie. Hoofdkantoren beschikken echter niet over voldoende inzicht op de winkelvloer. SmartSpotter biedt hiervoor de oplossing; middels een app maken Spotters (shoppers) binnen korte tijd inzichtelijk waar en waarom afspraken niet worden nagekomen.

SmartSpotter PRO gaat een stap verder door ook direct correcties uit te voeren. “We zijn trots dat we door bundeling van krachten beschikken over de meest slagkrachtige buitendienst. SmartSpotter PRO is uniek en kan op de juiste manier voorzien in alle facetten van sales merchandising”, vertelt Maarten Stut, Co-Founder van SmartSpotter.

Begin april is één van de eerste SmartSpotter PRO opdrachten voor Swinckels uitgevoerd. Zowel opdrachtgever Bavaria als SmartSpotter zelf zijn zeer tevreden over de resultaten. “We willen dat onze eigen mensen zich focussen op de relatie en ze niet meer belasten met het plaatsen van schapmaterialen. De inzet van deze relatief voordelige externe buitendienst zorgt ervoor dat we binnen enkele dagen honderden winkels kunnen bezoeken en direct kunnen schakelen waar nodig”, aldus Guus van Wouden, Field Sales Manager Retail Bavaria.