SMARTSPOTTER BEREIKT EERSTE MIJLPAAL IN GESTELD DOEL

NAARDEN – SmartSpotter heeft deze maand de eerste 10% van hun gestelde hoofddoel bereikt. Dit staat gelijk aan 100 miljoen euro extra omzet voor retailers en leveranciers. Het grote streven is dat op 25 november 2024 alle afspraken tussen retailers en leveranciers worden nagekomen.

Uit analyses van verschillende uitgevoerde opdrachten is op basis van de impact van metingen op de winkelvloer de gemiddelde waarde van een Spot berekend. Hieruit kan worden geconcludeerd dat de opdrachten tot op heden een extra omzet van 100 miljoen euro hebben opgeleverd. Smartspotter durft namelijk te stellen dat er in totaal een internationale extra retail omzet van 1 miljard euro kan worden gerealiseerd wanneer op 25 november 2024 alle afspraken tussen retailers en leveranciers worden nagekomen. Iedere opdracht die SmartSpotter uitvoert draagt hieraan bij.

Afspraken tussen retailers en leveranciers worden nog te vaak niet nagekomen. Dit kost geld en zorgt voor frustratie. SmartSpotter lost dit op door transparant en actiegericht te rapporteren over in-store executie. Zo wordt direct bijsturen een kleine moeite en worden resultaten bespreekbaar gemaakt. Het resultaat is een betere samenwerking tussen retailer en leverancier, geslaagde winkelervaringen van de consument én een hogere gezamenlijke omzet.

SmartSpotter is onderdeel van de wereldwijde field marketing speler Advantage Smollan en is gevestigd in Nederland met lokale kantoren in onder andere België, Tsjechië en Australië. De verwachting is dat hier de komende jaren meer Europese landen bij aansluiten.